Skip to main content
  • Herritar bati galarazi egin zioten errenta-aitorpenarekin lotutako izapide bat egitea, aurretik hitzordurik eskatu ez zuelako. Gainera, ez zuen erantzunik jaso hasieran egin zuen erreklamazioaren gainean. 

    Arartekoaren ustez, aurretiazko nahitaezko hitzordua ezartzea ez dago justifikatuta interes orokorrari dagokionez, ez da oinarri juridiko argietan oinarritzen eta mugatu egin dezake herritarrek administrazioarekin aurrez aurre harremanak izateko duten eskubidea. 

    Horregatik, erakunde honek gomendio bat bidali dio Bizkaiko Foru Aldundiko Ogasun eta Finantza Sailari, ez dezan ezarri aurretiazko nahitaezko hitzordua edozein izapide aurrez aurre egiteko, batez ere administrazio-erregistroaren funtzioarekin lotutakoak.

    Arartekoak gomendatzen du aurretiko hitzorduaren sistema aukerakoa izan dadin eta horren eskuragarritasunari buruzko informazio publikoa eman dadin, sistema hori aholkularitza espezializatua behar duten izapideetarako erabiliko dela bermatuz, baina zerbitzu publikoetara aurrez aurre joatea oztopatu gabe. Neurri horren bidez, berdintasunaren, hurbiltasunaren eta zerbitzu publiko onaren printzipioak betetzea bermatu nahi da.

    EBAZPENA

    Vitoria-Gasteiz, 2024ko abenduaren 4a

  • Manuel Lezertua arartekoak Ingurumenari buruzko Biltzar Nazionaleko (CONAMA 2024) saio teknikoan esku hartu du, mugitzeko eskubidea bermatzeko hiri-estrategiak direla eta. “Mugikortasuna eztabaidan: mugikortasunaren kontzeptutik mugitzeko eskubidera” izenburuko eztabaida-mahaia izan du ardatz nagusi bere hitzaldiak eta, bertan, agerian jarri ditu hiri-mugikortasun jasangarrirako eskubidea babesteko esparrua eta botere publikoek hori sustatzeko dituzten betebeharrak. 

    Bere aurkezpenean, Lezertuak nabarmendu du garrantzitsua dela mugikortasun jasangarriari heltzea, ez bakarrik araudiaren ikuspegitik, baizik eta baita ere herritarren eguneroko bizipenetik. Esan duenez,"gai horrek kezkatzen nau eta axola dit, ararteko nahiz herritar gisa, eta batzuetan, txirrindulari gisa".

    Arartekoak Euskadin emisio gutxiko eremuen erregulazioa hobetzeko gomendio orokorreko ondorio nagusiak partekatu ditu, erakundeak arlo horretan egin duen ekarpen nagusietako bat baita. Ahalegin hori Arartekoak antolatutako foro baten bidez osatu zen, non hainbat erakunde, aditu eta herritarrek elkarrekin eztabaidatu baitzituzten Euskadin mugikortasun jasangarriak dituen erronkak eta aukerak.

    Lezertuak azpimarratu du herritarren parte-hartzeak funtsezko zeregina duela mugikortasun jasangarrirako estrategia eraginkorrak eta ekitatiboak eraikitzen, mugikortasun jasangarrirako eta garraiobideak aske aukeratzeko eskubidea babesten aurrera egiteko. Eskubide horiek Eusko Legebiltzarrak 2023. urtean onartutako Mugikortasun Jasangarriaren Legean jasota daude. 

    Era berean, azaldu du mugikortasun jasangarrirako eskubideak paradigma-aldaketa dakarrela berekin: mugitzeko eskubidetik mugitzeko askatasunera -horretarako norberari gehien komeni zaion modua aukeratuz- eta gizartearen eta ingurumenaren ikuspuntutik pertsonak modu jasangarrian mugitzea sustatzeko eskubidera. 

    Ingurumenari buruzko Biltzar Nazionala bi urtean behin egiten da eta erreferentea da Espainiako ingurumenaren jasangarritasunaren eremuan. Arartekoaren parte-hartzeak indartu egiten du Euskadik mugikortasun-politika publiko jasangarriak, inklusiboak eta herritarren ongizatean oinarritutakoak garatzeko duen konpromisoa.

    ARARTEKOAREN INTERBENTZIOA

    Vitoria-Gasteiz, 2024ko abenduaren 4a

  • Arartekoak samin eta atsekabe handiz gaitzesten du Leonorren kontrako erailketa matxista, haren bikote ohiak tiroka bizia kendu baitzion ostiralean, Pasai Antxoko bere bizilekuan. 

    Matxismoaren ondoriozko krimen honek azalpenak eskatzen dizkigu gizarte gisa, eta kasu hori eta horren inguruabarrak zorrotz berrikustea eskatzen digu erakunde guztioi, honako hau ulertzeko: zergatik, Leonorrek salaketak egin arren, ezin izan duten emakume hori babestu eta ezin izan duten galarazi orain urte batzuk salatu zuen erasotzaileak azkenean bera hiltzea.  

    Arartekoak bat egiten du Leonorren seme-alaben, senideen eta lagunen saminarekin. Haiek, hemendik aurrera, erakundeek eman diezaieketen laguntza guztia jaso beharko dute, batez ere krimen horrek beren bizitzetan sortutako kaltea ahal den neurrian konpontzeko.

    Erakunde honek jendaurrean salatzen du, berriro ere, matxismo hiltzaileak eragin guztiz kaltegarria izaten jarraitzen duela emakumeen bizitzetan, eta euskal gizarte osoari eta bere erakundeei eskatzen die irmoki konprometitu daitezela egiturazko gaitz horren kontra eta ideologia eta balio matxisten kontra borrokatzen, hiltzen duen indarkeriaren azken kausa baita. 

    Arartekoak bide horretan lanean jarraituko du, sendo eta modu nekaezinean, matxismoaren adierazpen guztiak salatzen eta emakumeen eta umeen giza eskubideak babesteko duen konpromisoa egunero berritzen, emakumeen eta gizonen berdintasunaren alde.

    Vitoria-Gasteiz, 2024ko abenduaren 2a

  • 2024ko abenduaren 3a Egun honetan, gizarte bidezkoagoa eta barneratzaileagoa eraikitzeko dugun konpromisoa berresten dugu, non denek beren eskubideak berdintasunez baliatu eta beren potentziala garatu ahal izango duten
  • Arartekoaren proposamen horrek kexa batean du jatorria. Erdi-askatasuneko erregimenean zeuden bi atzerritar, hirugarren sektoreko erakunde bateko baliabideen erabiltzaileak, kexu ziren Bizkaiko espetxean hirugarren graduan sailkatutako atzerritarren edo baldintzapean askatutakoen identifikazio-dokumentazioa atxikitzeko prozedurengatik.
  • Manuel Lezertua arartekoa Arabako Batzar Nagusietako Berdintasun, Euskara eta Gobernantza Batzordearen aurrean agertu da, Elkarrekin Araba-Podemos/Ezker Anitza-IU/Berdeak Equo/Alianza Verde y EH Bildu batzarkide-taldeek egindako eskaerari jarraituz, aurretiko hitzorduaren funtzionamendu egokia azaltzeko.

    AGERRALDIA  

    Vitoria-Gasteiz, 2024ko azaroaren 21a

  • Antolaketa arrazoiak direla eta, 2024ko azaroaren 21ean, osteguna, itxita egongo dira herritarrei arreta zuzeneko bulegoak.
  • Plentziako oporretako egoiliar batzuek Ararteko adierazi zioten ez zeudela ados aparkatzeko sistema arautuaren alderdi batzuekin.

    Haien iritziz, araudiak tratu-desberdina ematen die alde batetik, Plentzian ibilgailua erregistratuta duten eta bertan erroldatuta daudenei, eta bestetik, udalerri horretan bigarren etxebizitza duten eta erroldatu gabe daudenei, beren ibilgailuak han erroldatuta ez dituztenei.

    Kexagileek uste dute udalak tratu desberdina ematen diela bertan erroldatutakoei eta araudi hori ezartzen den garaian (uztailaren 1etik irailaren 8ra) udalerri horretan egoten diren erroldatu gabeko egoiliarrei. Era berean, adierazten dute udalak udalerriaren erdigunean ia aparkatzeko aukerarik gabe utzi duela talde hori, aparkalekuak bertakoentzat bakarrik gordetzen direlako.

    Bestalde, Metroan dagoen aparkalekua bertakoentzat bakarrik dela diote, eta Gorlizeko, Barrikako eta Lemoizko bizilagunek ezin dutela erabili, nahiz eta autobus-zerbitzua eskasa izan eta gaueko 10etan bukatu. Portuari dagokionez, bi orduko muga duten (eremu urdina) lau aparkaleku sortu omen dituzte, baina denbora hori ez omen da nahikoa aparkatzeko, deskargatzeko eta itsasora irteteko.

    Azkenik, udalaren atzealdean dagoen lurzati bat aipatu dute. Beraien esanean, Foru Aldundiaren jabetzakoa da eta bertakoek soilik erabiltzeko eremutzat kalifikatu da.

    Udalari informazioa eskatu ondoren, hark txosten bat igorri zion Arartekoari. Bertan adierazi zuen ez zela egia bisitariek aparkatzeko aukerarik ez zutenik; errepikatu zuen udako hilabeteetan arazoak sortzen zaizkiela udalerrian 12 hilabetez bizi direnei, bertan lan egiten dutenei edo mugikortasun urriko txartela dutenei; eta berriz aipatu zuen berdintasun printzipioa ezin dela ezarri ekitate printzipioa kontuan hartu gabe.

    Arartekoaren aburuz, honako helburu hau dute aparkaldi mugatuko sistemen araudietan ezartzen diren egoiliar-araubideek: egoiliarrek beren bizilekutik gertu aparkatu ahal izatea, sistema horiek ezartzen dituzten eragozpenak izan gabe. Informazio-eskaeran gogoeta hori helarazi arren, udalak ez du horretaz ezer adierazi. 

    Erakunde honek uste du udalaren azalpenek ez dutela justifikatzen egoiliar talde bati eta besteari ematen zaien tratu desberdina, neurri horren helburua kontuan hartuta. 

    Horregatik, Plentziako Udalari gomendatu dio zerbitzu hori berrikus dezala, bertan erroldatutakoei eta oporretako egoiliarrei ematen dien tratu desberdinari dagokionez.

    EBAZPENA

    Vitoria-Gasteiz, 2024ko azaroaren 12a
     

banner-institucion

ERAKUNDEA ETA ANTOLAKUNTZA

  • Herritarrei arreta ematen diegu administrazioaren jarduketa okerrei edo irregularrei buruzko kexak, salaketak edota kontsultak aurkezten dituztenean.
  • Kexak izapidetzen ditugu honako prozedura hau jarraituz:
    • administrazioari bere jarduketari buruzko informazioa eskatzen diogu.
    • jarduketa zuzena izan ez dela uste badugu gomendio bat egiten diogu jarduketa alda dezan eskatzeko.
    • ebazpenak web orrian argitaratzen ditugu.
  • Diagnostikoak egiten ditugu euskal administrazioen politika publikoei buruz. Herritarren eskubideak babestea dugu helburu. Batez ere pertsonarik ahulenen edota bazterkeria, bereizkeria edo gizarte-eskasia egoeran dauden pertsonen eskubideak babesten ditugu
  • Horretarako, txosten bereziak edo monografikoak egiten ditugu eta gomendio orokorrak ematen ditugu, aipaturiko politika hobetzeko.

  • Ikuskapen bisitak egiten ditugu herritarrentzako zerbitzuak eskaintzen dituzten zentroetan.
  • Gure gizarteko hainbat esparrutan jarduten duten elkarteekin eta erakundeekin (GKE) harremanetan gaude eta aldizkako bilerak egiten ditugu horiekin.
  • Hainbat ekintza eta forotan hartzen dugu parte. Gure helburua administrazioen politika publikoek eta jarduketek etengabe aurrera egitea eta hobetzea da, kalitatezko zerbitzuak eskainiz, eskubideez baliatzea bermatuz eta desparekotasunei, bereizketari, eskasiari eta gizarte bazterkeriari aurre eginez, baita horiek desagerraraziz ere.
  • Ekimenak garatzen ditugu herritarrak giza eskubideen inguruan sentzibilizatzeko eta konzientziatzeko.
  • Urtero, Arartekoak Eusko Legebiltzarrari bere urteko txostena aurkezten dio. Bertan, bere jarduketen eta jardueren berri ematen du.

Noiz jarri zaitezke harremanetan Arartekoarekin?

  • Administrazio publiko batek oker, behar ez bezala, edo modu irregularrean jardun duela edota legea hautsi duela uste duzunean. Administrazio horretan aurretiaz erreklamazio bat aurkeztea gomendatzen dizugu. Kasu guztietan, kexa espediente bat irekitzen dugu eta informazio horrek kexaren inguruan nola jardun duen aztertzen dugu.
  • Zure eskubide bat urratu dela uste duzunean. Ez du zertan administrazio zehatz baten jarduketatik etorri behar. Kasu horietan informazioa eta aholkuak ematen ahaleginduko gara.

Nola helarazi diezagukezu zure kexa?

  • Aurrez aurre: herritarrei zuzendutako arreta eskaintzen duten hiru bulegoetako edozeinetan.
  • Posta elektroniko bidez
  • Interneten bidez: webguneko inprimakiaren bidez
  • Posta edo fax bidez: idazki baten bidez

Zer zerbitzu eskaintzen ditugu?

  • Herritarrek aurkezten dituzten kontsultei buruzko aholkuak ematen ditugu.
  • Edozein pertsona edo erakundek aurkezten duen kexa eta eskaera jasotzen eta erantzuten ditugu.
  • Kexak izapidetzen ditugu.

Izapidetzeko onartutako kexa guztiak ebatziko dira. Baldintzak betetzen ez dituztenei informazioa eta aholkuak emango dizkiegu.

  • Erakundera jotzen duten pertsonei gure eskumenekoak diren gaien inguruko informazioa, arreta eta laguntza emango diegu.
  • Erakundera jotzen duten pertsonei gure eskumenekoak diren gaien inguruko informazioa, arreta eta aholkuak emango dizkiegu.
  • Ofiziozko jarduerak irekitzen ditugu.
  • Urteko txostena eta txosten monografikoak egiten ditugu.
  • Arartekoak egindako ebazpenen jarraipena egiten dugu horiek betetzen direla ziurtatzeko.
  • Ebazpenak, jarduketak, ikerketak, azterlanak, informazio-materialak eta argitalpenak zabaltzen ditugu, intimitaterako eskubideari buruzko araudia errespetatuz.
  • Prestakuntza eta hedapena ematen dugu administrazioaren aurrean herritarren oinarrizko eskubideak eta askatasun publikoak babesteko eta defendatzeko, bereziki, haurtzaroan eta nerabezaroan eragina duten eskubideak.
  • Administrazioaren jardun egokiak sustatu eta babesten ditugu, herritarrei administrazio egokirako eskubidea bermatzeko.
  • Beste erakunde, entitate publiko eta pribatu batzuekin elkarlanean aritzen gara, Arartekoari dagozkion funtzioak betetzearekin zerikusia duten gaietan.
  • Arartekoaren webgunearen bidez datu baseak eta dokumentuak kontsultatzeko aukera ematen dugu.
  • Ikerketa bekak ematen ditugu, deialdi publiko bidez, giza eskubideekin lotutako gaurkotasun gaiei buruz.
  • Herritarren eskubideen inguruko hausnarketarako eta partaidetzarako foroak (aurrez aurrekoak eta birtualak) sustatzen eta dinamizatzen ditugu. Pertsona adituen, giza erakunde, sozietate zibil eta administrazioen ordezkarien partaidetzarekin.

Honako hauek dira Ararteko erakundea osatzen dutenak:

Zuzendaritza taldea honako hauek osatzen dute:

  • Arartekoa
  • Arartekoaren ondokoa
  • Idazkaritza Orokorra
  • Gizarte Harremanetako, Azterlanetako eta Modernizazioko zuzendaria
  • Ekonomia eta aurrekontu kudeaketako eta langile eta administraziorako zuzendaria


Honako hauek jarduten dute Haur eta Nerabeen Bulegoan:

  • Bulegoko arduraduna
  • Arloko bi teknikari


Honako hauek egiten dute lan Naiozarteko Gaien Bulegoan:

  • Bulegoko arduraduna
  • Arloko teknikari bat


Laneko 28 arlo

  • Arloko hamaika teknikari arduradun
  • Arloko sei teknikari


Herritarrei zuzendutako arreta bulegoak

  • Hiru bulego: -Gasteiz, Bilbo eta Donostia
  • Bulego bakoitzean arduradun bat.


Zerbitzu administrazioak eta teknikoak

  • 23 pertsona
  • Telefono bidezko arreta, erregistroa, espediente eta kontsulten kudeaketarako administrazio laguntza, kontabilitatea, aurrekontuen eta langileen kudeaketa, dokumentuen itzulpena (gaztelania/euskara), informazio edo informatika sistemak, dokumentazioa, liburutegia, artxiboa, atezain zerbitzuak, ibilgailu ofiziala gidatzea, mantentze lanak, Arartekoarentzako administrazio laguntza, zuzendariak.


Arartekoaren langileak

  • Arartekoaren funtzionamendua arautzen duen legeak bi forma juridiko ezartzen ditu (Funtzio Publikoaren Euskal Legean oinarrituta) lanpostuak betetzeko: Karrerako funtzionarioak eta aldi baterako langileak

Karrerako funtzionarioak

  • Sarbidea: 
    • Eusko Jaurlaritzak deitutako lehiaketa-oposizio bidez
    • Arartekoari atxikitako langileak, Legebiltzarreko administrazioko langileen estatutuak arautzen dituenak
  • Lanpostu mota: Zerbitzu administrazioak eta teknikoak
  • Lanpostu kopurua: 19

Aldi baterako langileak

  • Sarbidea:
    • Arartekoak izendatzen ditu merezimendu eta gaitasun irizpideetan oinarrituta
    • Gehienak administrazio publikotik edota unibertsitatetik datoz
  • Lanpostu mota: Teknikoak, juridikoak eta bestelakoak
  • Lanpostu kopurua: 34

Arartekoaren langile batek:

  • Era esklusiboan egiten du lan. 
  • Bere jarduerak ez dira bateragarriak beste kargu batzuetan jardutearekin (irakaskuntza-jarduera batzuekin salbu).
  • Gizarte Segurantzaren erregimen orokorrari dagokio.
  • Ez du ordezkaritza sindikal propiorik, ezta pertsona sindikal askerik ere.

Arartekoaren erakundeak ez du lan eskaintza publiko propiorik.

  • Herritarrei arreta ematen diegu administrazioaren jarduketa okerrei edo irregularrei buruzko kexak, salaketak edota kontsultak aurkezten dituztenean.
  • Kexak izapidetzen ditugu honako prozedura hau jarraituz:
    • administrazioari bere jarduketari buruzko informazioa eskatzen diogu.
    • jarduketa zuzena izan ez dela uste badugu gomendio bat egiten diogu jarduketa alda dezan eskatzeko.
    • ebazpenak web orrian argitaratzen ditugu.
  • Diagnostikoak egiten ditugu euskal administrazioen politika publikoei buruz. Herritarren eskubideak babestea dugu helburu. Batez ere pertsonarik ahulenen edota bazterkeria, bereizkeria edo gizarte-eskasia egoeran dauden pertsonen eskubideak babesten ditugu
  • Horretarako, txosten bereziak edo monografikoak egiten ditugu eta gomendio orokorrak ematen ditugu, aipaturiko politika hobetzeko.

  • Ikuskapen bisitak egiten ditugu herritarrentzako zerbitzuak eskaintzen dituzten zentroetan.
  • Gure gizarteko hainbat esparrutan jarduten duten elkarteekin eta erakundeekin (GKE) harremanetan gaude eta aldizkako bilerak egiten ditugu horiekin.
  • Hainbat ekintza eta forotan hartzen dugu parte. Gure helburua administrazioen politika publikoek eta jarduketek etengabe aurrera egitea eta hobetzea da, kalitatezko zerbitzuak eskainiz, eskubideez baliatzea bermatuz eta desparekotasunei, bereizketari, eskasiari eta gizarte bazterkeriari aurre eginez, baita horiek desagerraraziz ere.
  • Ekimenak garatzen ditugu herritarrak giza eskubideen inguruan sentzibilizatzeko eta konzientziatzeko.
  • Urtero, Arartekoak Eusko Legebiltzarrari bere urteko txostena aurkezten dio. Bertan, bere jarduketen eta jardueren berri ematen du.

Noiz jarri zaitezke harremanetan Arartekoarekin?

  • Administrazio publiko batek oker, behar ez bezala, edo modu irregularrean jardun duela edota legea hautsi duela uste duzunean. Administrazio horretan aurretiaz erreklamazio bat aurkeztea gomendatzen dizugu. Kasu guztietan, kexa espediente bat irekitzen dugu eta informazio horrek kexaren inguruan nola jardun duen aztertzen dugu.
  • Zure eskubide bat urratu dela uste duzunean. Ez du zertan administrazio zehatz baten jarduketatik etorri behar. Kasu horietan informazioa eta aholkuak ematen ahaleginduko gara.

Nola helarazi diezagukezu zure kexa?

  • Aurrez aurre: herritarrei zuzendutako arreta eskaintzen duten hiru bulegoetako edozeinetan.
  • Posta elektroniko bidez
  • Interneten bidez: webguneko inprimakiaren bidez
  • Posta edo fax bidez: idazki baten bidez

Zer zerbitzu eskaintzen ditugu?

  • Herritarrek aurkezten dituzten kontsultei buruzko aholkuak ematen ditugu.
  • Edozein pertsona edo erakundek aurkezten duen kexa eta eskaera jasotzen eta erantzuten ditugu.
  • Kexak izapidetzen ditugu.

Izapidetzeko onartutako kexa guztiak ebatziko dira. Baldintzak betetzen ez dituztenei informazioa eta aholkuak emango dizkiegu.

  • Erakundera jotzen duten pertsonei gure eskumenekoak diren gaien inguruko informazioa, arreta eta laguntza emango diegu.
  • Erakundera jotzen duten pertsonei gure eskumenekoak diren gaien inguruko informazioa, arreta eta aholkuak emango dizkiegu.
  • Ofiziozko jarduerak irekitzen ditugu.
  • Urteko txostena eta txosten monografikoak egiten ditugu.
  • Arartekoak egindako ebazpenen jarraipena egiten dugu horiek betetzen direla ziurtatzeko.
  • Ebazpenak, jarduketak, ikerketak, azterlanak, informazio-materialak eta argitalpenak zabaltzen ditugu, intimitaterako eskubideari buruzko araudia errespetatuz.
  • Prestakuntza eta hedapena ematen dugu administrazioaren aurrean herritarren oinarrizko eskubideak eta askatasun publikoak babesteko eta defendatzeko, bereziki, haurtzaroan eta nerabezaroan eragina duten eskubideak.
  • Administrazioaren jardun egokiak sustatu eta babesten ditugu, herritarrei administrazio egokirako eskubidea bermatzeko.
  • Beste erakunde, entitate publiko eta pribatu batzuekin elkarlanean aritzen gara, Arartekoari dagozkion funtzioak betetzearekin zerikusia duten gaietan.
  • Arartekoaren webgunearen bidez datu baseak eta dokumentuak kontsultatzeko aukera ematen dugu.
  • Ikerketa bekak ematen ditugu, deialdi publiko bidez, giza eskubideekin lotutako gaurkotasun gaiei buruz.
  • Herritarren eskubideen inguruko hausnarketarako eta partaidetzarako foroak (aurrez aurrekoak eta birtualak) sustatzen eta dinamizatzen ditugu. Pertsona adituen, giza erakunde, sozietate zibil eta administrazioen ordezkarien partaidetzarekin.

Honako hauek dira Ararteko erakundea osatzen dutenak:

Zuzendaritza taldea honako hauek osatzen dute:

  • Arartekoa
  • Arartekoaren ondokoa
  • Idazkaritza Orokorra
  • Gizarte Harremanetako, Azterlanetako eta Modernizazioko zuzendaria
  • Ekonomia eta aurrekontu kudeaketako eta langile eta administraziorako zuzendaria


Honako hauek jarduten dute Haur eta Nerabeen Bulegoan:

  • Bulegoko arduraduna
  • Arloko bi teknikari


Honako hauek egiten dute lan Naiozarteko Gaien Bulegoan:

  • Bulegoko arduraduna
  • Arloko teknikari bat


Laneko 28 arlo

  • Arloko hamaika teknikari arduradun
  • Arloko sei teknikari


Herritarrei zuzendutako arreta bulegoak

  • Hiru bulego: -Gasteiz, Bilbo eta Donostia
  • Bulego bakoitzean arduradun bat.


Zerbitzu administrazioak eta teknikoak

  • 23 pertsona
  • Telefono bidezko arreta, erregistroa, espediente eta kontsulten kudeaketarako administrazio laguntza, kontabilitatea, aurrekontuen eta langileen kudeaketa, dokumentuen itzulpena (gaztelania/euskara), informazio edo informatika sistemak, dokumentazioa, liburutegia, artxiboa, atezain zerbitzuak, ibilgailu ofiziala gidatzea, mantentze lanak, Arartekoarentzako administrazio laguntza, zuzendariak.


Arartekoaren langileak

  • Arartekoaren funtzionamendua arautzen duen legeak bi forma juridiko ezartzen ditu (Funtzio Publikoaren Euskal Legean oinarrituta) lanpostuak betetzeko: Karrerako funtzionarioak eta aldi baterako langileak

Karrerako funtzionarioak

  • Sarbidea: 
    • Eusko Jaurlaritzak deitutako lehiaketa-oposizio bidez
    • Arartekoari atxikitako langileak, Legebiltzarreko administrazioko langileen estatutuak arautzen dituenak
  • Lanpostu mota: Zerbitzu administrazioak eta teknikoak
  • Lanpostu kopurua: 19

Aldi baterako langileak

  • Sarbidea:
    • Arartekoak izendatzen ditu merezimendu eta gaitasun irizpideetan oinarrituta
    • Gehienak administrazio publikotik edota unibertsitatetik datoz
  • Lanpostu mota: Teknikoak, juridikoak eta bestelakoak
  • Lanpostu kopurua: 34

Arartekoaren langile batek:

  • Era esklusiboan egiten du lan. 
  • Bere jarduerak ez dira bateragarriak beste kargu batzuetan jardutearekin (irakaskuntza-jarduera batzuekin salbu).
  • Gizarte Segurantzaren erregimen orokorrari dagokio.
  • Ez du ordezkaritza sindikal propiorik, ezta pertsona sindikal askerik ere.

Arartekoaren erakundeak ez du lan eskaintza publiko propiorik.

Bideoak